Tietoa mainostajalle ›

lauantai 12. marraskuuta 2016

PARHAAT AAMUPALAT VOL 2


Kerran vuoteen sopii tehdä koostepostauksia per aihe. Ja nyt isänpäivän kynnyksellä on ihan hyvä hetki koostaa viimeisen vuoden aikana julkaistut aamupalat.

Edellinen aamupalakoostejuttu sisälsi 16 ohjetta, nyt ohjeita on 11 lisää, eli eiköhän näistä 27:stä ohjeesta löydy kaikille (paitsi pekoninnälkäisille) jotain sopivaa.

Tässä siis valikoima niin kevyitä kuin tuhdimpiakin aamupaloja, makeaa ja suolaista. Näistähän voi puuhakkaampi koostaa vaikkapa muutaman ruokalajin brunssinkin.

Kaikki ohjeet ovat luonnollisesti gluteenittomia. (V) linkin perässä tarkoittaa vegaanista reseptiä.

Ainiin ja mikäli aloituskuvan smoothiebowl kiinnostaa, se sisältää mm: pakastemustikoita, pakastevadelmia, avokadoa, pakastettua banaania, lorauksen appelsiinimehua ja ripauksen kardemummaa.


Puuroja:

Täyttävä kvinoapuuro (V)
Korvapuustipuuro (V)
Vadelmatuorepuuro
Piparkakkumausteinen kurpitsapuuro (V)


Kananmunaa sisältäviä (tai sitä imitoivia) aamupaloja:

Vegen pihvi & pinaattimunakokkelia
Vegaanin huijausomeletti (V)
Aamiaistortillat (tostadakset)
Avokadomunat pekaanipestolla
Munakasrulla avokadolla ja vuohenjuustolla


Leivonnaisia:

Hollantilainen pannukakku (dutch baby)
Vadelmainen banaanileipä (V)
Kaurasämpylät (V)

Maukasta aamua!

4 kommenttia:

  1. Ihania ideoita! Itse olen tehnyt useasti vähän samanlaista kurpitsapuuroa; kaurahiutaleita, vettä, suolaa, myskikurpitsasosetta, luomumuna ja maustetaan piparkakkumausteella ja ceylonkanelilla <3 Päälle pähkinävoita ja banaanisiivuja. Toimii ihanasti myös iltapuurona! Noita kaurasämpyöitä olen myös testannut, tosi hyviä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista! :) Kananmunaa en olekaan kokeillut lisätä puuroon, sillä saa siitä kyllä kivasti entistä ruokaisamman. Joillekin ihmisille muuten sopii paremmin puuro nimenomaan iltaan, iso määrä hiilareita antaa paremmat yöunet.

      Suosittelen kaurasämpylöiden lisäksi myös tuota kaura-banaanileipää, tosi hyvää! :)

      Poista
    2. Itse käytän (luomu)kanamunaa puurossa nykyään lähes aina, se tekee puurosta jokseenkin taikinamaista! Eikä maistu miltään, kun puuron maustaa esim. sillä piparkakkumausteella tai raakakaakaojauheella :) Aamupalana se pitää hurjan hyvin nälkää ja sopii treenin jälkeen syötäväksi (treenailen aamulla aikaisin) mutta tosiaan illalla tarvin hiilareita, jotta nukun hyvin ja illalla sopiikin tuo sama satsi. Banaanileipä on aivan ihanaa, yksi suosikkileivonnaiseni, voisikin tehdä sitä pitkästä aikaa! <3

      Poista
    3. Okei pitää kokeilla, taikinapuuro kuulostaa kyllä hauskalta! :)

      Poista